今年时间过得非常快
I still remember, when i first came back from Singapore, the next day is when I need to go for my national service training in Port Dickson Resort. On that day, 27th of December 2008, is the start of my tedious training.

When it was January, we were all begging to go home. For some of us who do not really miss their parents easily, felt the need to call them and talk to them. I was one of them. During the camp, we were talking about how SPM was, what we are planning to do next after NS as well as gossiping on 马来人. Haha. It was fun, although the atrocious training outweighs the fun most of the time. The time spent in NS was so darn long! 3 months actually felt like a year to some of us, especially me. It was that tiring! However, there are not much stress during NS, except that we need to make sure our attires are always clean and neat =(

Right now, it is already the end of August, approaching a brand new month, September. Most of us are already in college, doing A-levels, SAM, UEC or foundations in whatever. Time really flies, Ns seems like only 2 months ago! I can still remember all the things we had done there, all the memories I had gathered there while struggling against time. Right now, trials are already approaching. It's on the 14th of September, which means 17 days from today. That's... really fast, considering how we just started college and all.

伤心时候,开心时候,好笑时候和无聊时候,年年都会有的。不过,今年的不开心时候特别多。我觉得,我自己已经变了。我越来越无聊,越来越幼稚,越来越很容易生气,很容易烦。我还记得,今年,发生了一件事儿。我跟我朋友吵架,弄到我哭。然后我另外一个朋友安慰我。他跟我说,“为什么要对朋友那么认真?难道他们出了NS了还会叫我出去玩儿吗?难道他们还会叫我去看戏,去吃饭吗?机会是很低。因为,他们会认识新的朋友。所以,跟朋友一起,最好是不要那么认真,因为,我们都会分开,都会有自己要跑的路。” 我听他讲了以后,才发现,原来他讲的话是很有道理。虽然,很难接受他的想法,但是,现在,我已经明白了。有很多朋友,当然是一件好事儿,不过跟一个有很多朋友的人做很好朋友,绝对不是一件好事儿,因为,一个有很多朋友的人,是绝对不能每次跟你一起。那因为,他必须陪他的朋友们。现在最重要的事儿,是好好念书。现在的朋友,不需要那么认真,因为,我们还年轻。我绝对不会为了朋友而放弃将来。哈哈。其实,说了那么多,我还是对你们很认真。不过,你们对我认不认真,我真的不清楚。哈哈。上到大学,还会认识大叭人。所以,放心吧!